Archiv článků

Ze severu na jih

Po noci ve Wellingtonu jsme odevzdali auto, aby jsme na jižním ostrově dostali nové (počtvrté bílá barva, už začínám věřit, že je nám souzená:), a nalodili se na obří trajekt za 110 dolarů. Po tříhodinové plavbě mezi ostrovy, kdy se mi podařilo vyfotit i lachtana v moři, jsem se dostali do malého...

V ZEMI HOBITA

Nový Zéland už z výšky vypadá jako jedna velká pohádka. Zvrásněné sytě zelené kopečky a na nich rozeseté farmy a domy, tisíce ovcí a krav. Vliv zemědělství je tu vidět na každém kroku, mimo města jsou všude jen výběhy se zvířaty nebo pole. A konečně pořádní krásní koně! Přivítalo nás polojasné...

Bora bora - perla pacifiku

Po čtyřech dnech na ostrově Moorea jsme si mysleli, že ostrovy v Polynésii musí být všechny stejné, voda stejně modrá, pláže stejně bílé a nemůže být nic hezčího. Může. Už z letadla bylo jasné, že Bora bora (=prvorozený) je vyjímečné místo - laguna okolo ostrova tvoří pravidelný kruh, voda je...

Deset dní v ráji

Po najetých 7500 kilometrech skrz Ameriku jsme se už těšili na odpočinek v Polynésii. Boj ale přišel na letišti - naše tašky měly každá 26 kilo místo 23 povolených s Air tahiti a jen 20 na přelet mezi ostrovy. Přišla otázka, co vyhodit? Každá baba se mě před odletem ptala, jak si proboha dokážu...

Zpět u pobřeží

Před San Franciskem nás ještě čekaly dva národní parky -Sequioa a Yosemite,poslední přírodní úkazy před příjezdem do města. V prvním jsme stoupali až do2500metrů a objevil se sníh u silnice a mráz. Je to poprvé, co nám je vážnězima a jsem rádi, že jsme si vzali zateplené oblečení. Obří sekvoje...

Las Vegas, baby!

Tohle město zábavy vás vtáhne a už nepustí. Můžete sázet 24hodin denně, opíjet se, navštěvovat show od striptýzu až po vystoupení Davida Copperfielda, obdivovat luxusní hotely, zajít do kina, potetovat se, nechat se oddat přímo Elvisem za 299dolarů ve Wedding chapel (zavírají ve 4 odpoledne, takze...

Kovbojové v Utahu

Další den jsme přejeli hranice státu Utah. V oblasti červených skal Monument Valley jsme strávili dvě noci v utulném Gouldings Lodge s užasným výhledem. Ráno jsme se vydali najít mistní koně a zeptat se na vyjížďku a  za půl hodiny jsme už seděli v sedle dvou znuděně vyhlížejících mustangů s...

Nádherná Arizona

Grand Canyon nás dostal jako každého, kdo mohl stát u jeho okraje. Tak obrovská rozloha a dvoukilometrová hloubka nás doslova očarovala...člověk tam stoji, vnimá jen to ticho, a připadá si tak strašně malý a ztracený. Dole se občas objeví pokroucená Colorado river, jinak žadný viditelný život....

Dva dny v poušti

Joshua tree - 321tisíc hektarů vyprahlé pouště, obřích kamenů, zvláštních tvarů a chlupatých stromů Jozuových. V návštěvnickém centru jsme byli upozorněni na lezoucí tarantule na silnici a zvesela se vydali na dvouhodinovou projížďku parkem. Tarantule jsme bohuzel nepotkali, zato pouštní lišku ano...