Kovbojové v Utahu

Další den jsme přejeli hranice státu Utah. V oblasti červených skal Monument Valley jsme strávili dvě noci v utulném Gouldings Lodge s užasným výhledem. Ráno jsme se vydali najít mistní koně a zeptat se na vyjížďku a  za půl hodiny jsme už seděli v sedle dvou znuděně vyhlížejících mustangů s doprovodem mistního kovboje/indiana (na zdejších lidech jsou vidět indiánské kořeny ve tvářích. A kdo není indián je čínský turista:)  a pomalu projížděli červenou písečnou krajinou. Já byla v sedmém nebi, sice jsem zvyklá na pořadné velké koně, ale hlavne že byli hodní a Tomáš na své cca paté vyjížďce v životě vypadal ve westernovém sedle taky spokojeně. Do té doby než se můj mladý mustang lekl šustícího křoví a vystřelil kupředu - Tomáš na svém koni za mnou! Koukám, jak můj manžel uhání na polodivokém mustangovi prérií (normalně by mě ta představa snad i vzrušila:), ale v tu chvili mě zamrazilo. Můj kůň už stál spořádaně na místě, ale Tomáš s blázny zkušenosti nemá. Ale dal to! Jedna zkušenost stačila, po pár společných fotkách jsme se vrátili a teď americké koně pozoruje radši jen z dálky.

Cestou na západ jsme se zastavili v oblasti Old Paria, kde jsou nadherné žíhané skály. Cesta do udolí je trochu adrenalinová - písek a sráz bez jakékoliv zábrany. To pro změnu trnula krev v žilách mě, protože mám strach z výšek, takže jsem chvílemi zavírala oči hrůzou. A protože si nejsme jistí jestli máme auto s pohonem na všechny čtyři kole, tak jsme se na doporučení ještě níž nedostali. Městečko Kanab nás přivítalo přátelskou atmosférou a utulným motelem Parry lodge, který kdysi postavili kvůli natáčení westernových filmů a pro ubytování svého štábu. Město je blízko národních parků Bryce a Zion, takže jsme celý den strávili obdivováním přírody. Anual pass se nám už vyplatil, za 80 dolarů máme vstup do všech národních parků a jeden vstup stojí 25dolarů. Zion park je opravdový skvost! Obrovské žíhané skály, řeka v udolí a díky podzimu stromy zbarvené do zlaté barvy. Po Grand canyonu se nám líbil zatím asi nejvíc. Po týdnu v širých  pláních a osamělých místech nás čeká město kasín a zábavy. Držte nám palce ať vše neprosázíme a nevrátíme se nečekaně dřív;)